![]() TV Audience Solutions verbetert kijkcijfers en marktaandelen. Dat gebeurt door gebruik te maken van econometrische modellen en algoritmes. Daarnaast geeft TV Audience Solutions (TVAS) advies over te verwachten kijkcijfers van programma’s en reclameblokken en bedenkt TV Audience Solutions nieuwe tv-programma’s. TV Audience Solutions heeft ervaring met publieke en commerciĆ«le omroepen en zenders in binnen- en buitenland. Verklaren kijkcijfers Bij het verklaren van kijkcijfers en marktaandelen wordt gekeken naar verschillende factoren (programma-inhoud, plaatsing tegenover andere zenders, tijdstip) die invloed hebben op de hoogte van het aantal kijkers. TVAS maakt periodieke overzichten van trends in kijkgedrag voor al deze factoren, zodat je weet hoe kijkcijfers nu werken per doelgroep en per periode, ook hoe dat in de afgelopen jaren (sinds VOD, corona, post-corona) is veranderd. Voorspellen kijkcijfers Bij het voorspellen wordt gekeken naar de verwachte wijziging in het aantal kijkers als een nieuw programma op de buis komt of als het tijdstip of de zender veranderet bij bestaande programma’s. Net als bij het verklaren wordt ook hier gebruik gemaakt van het econometrische TVAS-model. Optimaliseren kijkcijfers Bij het optimaliseren wordt gezocht naar de meest optimale combinatie van alle factoren om het maximum aantal kijkers te krijgen. De voordelen van de TVAS-diensten: 1. Niet gissen, maar weten waarom de kijkcijfers van een programma zo hoog zijn als ze zijn 2. Weten welke maatregelen genomen moeten worden om kijkcijfers te verhogen 3. Weten wat de verwachte stijging/daling is in kijkcijfers als programmaschema’s en -inhoud veranderd worden Wat TVAS voor jou kan betekenen * De producten van TVAS zijn diensten waarin concrete aanbevelingen worden gegeven en concreet wordt uitgelegd wat een tv-zender en/of productiebedrijf kan doen om kijkcijfers en marktaandeel te verhogen. Alle producten van TVAS kunnen worden aangepast aan je wensen * Flexibiliteit is belangrijk bij TVAS. Klanten kunnen bv. zelf bepalen welke factoren onderzocht worden en voor welke tv-programma’s of tv-schema’s onderzoek gedaan moet worden. Binnen TVAS is veel kennis over statistische en econometrische modellen aanwezig. Daarnaast heeft TVAS toegang tot goede ICT-kennis en is TVAS al jaren op de hoogte van ontwikkelingen in Nederlandse kijkcijfers. Meer weten? schroom niet meer te lezen over de producten van TVAS, contact op te nemen of een case te bekijken! |
