TV Audience Solutions

Voor het optimaliseren van kijkcijfers
Home
Over TVAS
Produkten & Dienstverlening
Cases
Nieuws
Missie
Over R. Muurling
Contact

Over TV Audience Solutions

TV Audience Solutions (TVAS) verklaart, voorspelt en verhoogt kijkcijfers en marktaandelen.
Dat gebeurt door gebruik te maken van een zelfgemaakt algoritme, een kijkerspanel en jarenlange ervaring met kijkcijfers.

Bij het verklaren en voorspellen wordt gekeken naar alle factoren die invloed hebben op kijkcijfers. Daarbij wordt gebruik gemaakt van beschikbare (kijkcijfer)informatie uit het verleden en de toekomst.

Het algoritme van TVAS gebruikt o.a. de volgende informatie:

1. Een zelf-gemaakte genre-indeling op 3 niveaus: (1) soort programma (bijv. film, documentaire, serie, grote show), (2) wat voor soort programma (bijv. samenleving, drama, actie, reizen, klussen, Hollandse muziek) en (3) thema (bijv. wraak, moeder-dochter-relatie, Koude Oorlog, etc.)

2. Andere informatie over content van een tv-programma, zoals presentatoren, acteurs, kijkwijzer en niveaus van geweld, ontspanning, luchtigheid, primaire doelgroep en meer

3. Plaatsing in een schema met daarbij: (1) voorspelling kijkcijfers lead-in/lead-out (2) overlap te voorspellen titel en lead-in qua genre en doelgroep (3) (afwijkend) tijdstip

4. Wat zenden andere zenders uit? Denk aan voetbalwedstrijden op bv. RTL7 of ESPN, traditionele kijkcijferkanonnen op een andere zender en overlap van programma's op andere zenders (qua genre en doelgroep) op jouw schema

5. Dag- en tijdstipbehoeften bij alle variabelen genoemd bij punt 2 (dus bijv.: in hoeverre is er op vrijdagavond behoefte aan zware informatie of rustgevendheid t.o.v. de dinsdag)

6. Weersomstandigheden, vakanties en feestdagen


  De voordelen van het TVAS-algorime zijn:

1. Niet gissen, maar weten waarom je kijkcijfers zo hoog zijn als ze zijn

2. Snelle vergelijking van jouw titel met soortgelijke titels en begrijpen waarom een kijkcijfer afwijkt t.o.v. andere titels of tijdstippen

3. Informatie over zaken die elders moeilijk te verkrijgen zijn zoals overzicht van hoe acteurs en presentatoren het doen en hoe populariteit van genres, titels met veel ontspanning, etc. veranderen.

4. Een betere genre-indeling dan de gebruikelijke SKO-genre-indeling waar veel uiteenlopende titels vallen in Non-fictie/Overig/Overig

5. Overzichten voor alle mogelijke doelgroepen die bij SKO/NMO bekend zijn. Zo ook weten hoe kinderen anders kijken dan ouderen of mensen met een bepaalde overtuiging anders kijken dan andere groepen

TVAS is verder flexibel: zenders of omroepen kunnen zelf ook informatie aanleveren en zo analyseren wat de impact daarvan is op kijkcijfers, mogelijk in combinatie met TVAS-variabelen.

Meer weten? neemt contact op.

 

Copyright © 2023 TV Audience Solutions